Effortless is een nieuw merk voor het makkelijk beschikbaar maken van kwalitatieve producten en geschenken. Op high traffic locaties geeft Effortless toegang tot een gecureerde reeks kwaliteitsproducten, als cadaeau of comfort. De distributie vindt plaats in op maat gemaakte vending machines. Deze vind je op bijvoorbeeld het World Trade Center en stations terug. MR.BRAND ontwikkelde de branding, inclusief de positionering en de visuele identiteit.
Vending machines zijn van nature verbonden met een laagwaardige ervaring. Niet voor niets zijn de meest verkochte producten via machines snoep en sigaretten.
Met Effortless hebben we een doorbraak kunnen realiseren. Door een kwalitatieve branding van Effortless te combineren met high end producten en een groot gebruikersgemak ontstaat een unieke propositie.
Effortless maakt zo dat high end producten beschikbaar op plaatsen waar de behoefte aan gemak het hoogste is.
Het logo straalt een chique, minimalistische kwaliteit uit. Deze exclusieve uitstraling maakt het tegelijk mogelijk verpakkingen hoogwaardig vorm te geven.
Dankzij de digitale bestelprocedure is de voorraad van een machine op afstand te bekijken en te reserveren, zodat je als klant nooit misgrijpt.
Een hoogwaardige, maar efficiënte ervaring is het gevolg.
Merkstijl concept
Het merkstijlconcept is gebaseerd op een combinatie van landelijke stijl met lokale expertise. De beeldtaal is altijd frisblauw met een naturelle Nederlandse uitstraling. Speciaal voor Flynth is een beeldrijmconcept ontwikkeld, waarmee hoogwaardige fotografie van personen gecombineerd wordt met details van klantsectoren. Deze combinatie van fotografie maakt Flynth direct sterk herkenbaar en eigen.
Rebranding
Implementatie & Roll Out
Eurofiber heeft MR.BRAND gevraagd de nieuwe merkstijl op alle huisstijldragers toe te passen, van plaatsing van lichtreclames aan de panden, tot signage bij de recepties en door de gebouwen heen, tot de ontwikkeling van een nieuwe website in de nieuwe Look & Feel.