De rebranding van Eurofiber

Eurofiber heeft een nieuwe merkidentiteit met een volledig nieuw logo. De toonaangevende exploitant van glasvezelinfrastructuur koos voor een beeldmerk dat recht doet aan zowel zijn geschiedenis als ambities. MR.BRAND tekende voor het ontwerp en de volledige doorvoering in meerdere kantoren.

 

‘Eurofiber is een bedrijf dat inmiddels al bijna twintig jaar bestaat, maar dat nog steeds het karakter heeft van een start-up: innovatief, eager, gericht op groei en met zowel een zware technische als commerciële insteek’, vertelt Armand Rouw, directeur Corporate Communicatie van Eurofiber. ‘En tegelijk zijn we inmiddels ook volwassen geworden. Het netwerk maakt deel uit van de vitale infrastructuur van Nederland en België en duizenden bedrijven en organisaties in de zorg, onderwijs en de overheid zijn elke dag voor hun cruciale processen afhankelijk van onze diensten’.

John Robin Smith van MR.BRAND: ‘Wij wilden die beide elementen laten terugkomen in het nieuwe logo. We wilden een beeldmerk ontwerpen dat past bij het Eurofiber van nu.’ Hij vervolgt: ‘De olifant staat al sinds de oprichting in het logo. Het staat voor de geschiedenis, de kracht en het bestaansrecht van Eurofiber. Dit is een kenmerkend element en het is terecht dat Eurofiber dit per se terug wilde zien in een nieuw ontwerp. Wel hebben we hem een modern uiterlijk gegeven en hem van dynamiek voorzien.’

Een andere verbetering is de leesbaarheid. Smith: ‘We hebben gekozen voor een meer duidelijke en moderne letter. Het vorige logo had een sterke link met het glasvezelnetwerk, en dat was destijds ook logisch. Maar nu Eurofiber steeds meer staat voor digitale connectiviteit in bredere zin, hoeft die link niet meer zo nodig in het logo en hebben we gekozen voor een aansprekend, leesbaar woordbeeld.’

Digitale connectiviteit
door open glasvezelnetwerk

245m.

Omzet op basis van 2022

4

Landen


Hoofdkantoor

Gevestigd in Maarssen

Netwerk

70.500 km.

Landen

Het werkgebied is Nederland, België, Duitsland en Frankrijk

Opgericht

Opgericht in 2000.

Herpositionering en rebranding van Flynth

Van ‘de regionale speler met 60 vestigingen’

naar: “Nederlands’ grootste in advies en accountancy”

Merkstijl concept

Het merkstijlconcept is gebaseerd op een combinatie van landelijke stijl met lokale expertise. De beeldtaal is altijd frisblauw met een naturelle Nederlandse uitstraling. Speciaal voor Flynth is een beeldrijmconcept ontwikkeld, waarmee hoogwaardige fotografie van personen gecombineerd wordt met details van klantsectoren. Deze combinatie van fotografie maakt Flynth direct sterk herkenbaar en eigen.

Rebranding
Implementatie & Roll Out

Eurofiber heeft MR.BRAND gevraagd de nieuwe merkstijl op alle huisstijldragers toe te passen, van plaatsing van lichtreclames aan de panden, tot signage bij de recepties en door de gebouwen heen, tot de ontwikkeling van een nieuwe website in de nieuwe Look & Feel.