De rebranding van Flynth naar A-merk
MR.BRAND heeft in meerdere stappen een volledige rebranding van Flynth gerealiseerd naar een geheel nieuwe merkervaring met een unieke A-merk Look & Feel.
De aanleiding voor deze rebranding is een door MR.BRAND uitgevoerde merkanalyse en Branding SWOT. De uitkomsten waren opvallend. De kern van het merk blijkt jong, fris en hip en betrouwbaar te zijn. Dat is zeer onderscheidend ten opzichte van de advies- en accountancy sector, waar het beeld van grijze-mannen-in-pak de boventoon voert. Op basis hiervan heeft MR.BRAND de merkstrategie aangescherpt in een nieuwe positonering. Omdat de bestaande uitstraling van Flynth deze positionering niet waarmaakte, ontwikkelde MR.BRAND met Flynth een geheel nieuwe visuele identiteit, die de kern van het merk versterkt, op een frisse manier.
Op basis van de nieuwe positionering heeft MR.BRAND een impact analyse uitgevoerd om vooraf een slim uitrolplan en de investeringen scherp te hebben voor de rebranding.
Een nieuwe merkconcept werd ontwikkeld, dat past bij de positionering met Flynth als landelijk A-merk, in tegenstelling tot een groep van lokale vestigingen. Deze positionering geeft Flynth een uniek profiel.
Financiële dienstverlening:
adviseurs en accountants
€143m.
Omzet op basis van 2021
60
Kantoren
Hoofdkantoor
Gevestigd in Arnhem.
Medewerkers
Circa 2.000 personen.
Land
Het werkgebied is Nederland.
Herpositionering en rebranding van Flynth
Van ‘de regionale speler met 60 vestigingen’
naar: “Nederlands’ grootste in advies en accountancy”
Merkstijl concept
Het merkstijlconcept is gebaseerd op een combinatie van landelijke stijl met lokale expertise. De beeldtaal is altijd frisblauw met een naturelle Nederlandse uitstraling. Speciaal voor Flynth is een beeldrijmconcept ontwikkeld, waarmee hoogwaardige fotografie van personen gecombineerd wordt met details van klantsectoren. Deze combinatie van fotografie maakt Flynth direct sterk herkenbaar en eigen.
Lancering van de rebranding: "Het Flynth festival"
De rebranding van Flynth werd groots onthuld op het Flynth festival. Dit festival is de jaarlijkse feestelijke bijeenkomst van alle 1600 medewerkers. Hier lanceerde de Raad van Bestuur het nieuwe Flynth logo en tegelijk het nieuwe wagenpark, dat door MR.BRAND ook voorzien is van de nieuwe merkstijl.