De rebranding van Flynth naar A-merk

MR.BRAND heeft in meerdere stappen een volledige rebranding van Flynth gerealiseerd naar een geheel nieuwe merkervaring met een unieke A-merk Look & Feel.

De aanleiding voor deze rebranding is een door MR.BRAND uitgevoerde merkanalyse en Branding SWOT. De uitkomsten waren opvallend. De kern van het merk blijkt jong, fris en hip en betrouwbaar te zijn. Dat is zeer onderscheidend ten opzichte van de advies- en accountancy sector, waar het beeld van grijze-mannen-in-pak de boventoon voert. Op basis hiervan heeft MR.BRAND de merkstrategie aangescherpt in een nieuwe positonering. Omdat de bestaande uitstraling van Flynth deze positionering niet waarmaakte, ontwikkelde MR.BRAND met Flynth een geheel nieuwe visuele identiteit, die de kern van het merk versterkt, op een frisse manier.

Op basis van de nieuwe positionering heeft MR.BRAND een impact analyse uitgevoerd om vooraf een slim uitrolplan en de investeringen scherp te hebben voor de rebranding.

Een nieuwe merkconcept werd ontwikkeld, dat past bij de positionering met Flynth als landelijk A-merk, in tegenstelling tot een groep van lokale vestigingen. Deze positionering geeft Flynth een uniek profiel.

Financiële dienstverlening:adviseurs & accountants

143m.

Omzet op basis van 2021

60

Kantoren


Hoofdkantoor

Gevestigd in Arnhem.

Medewerkers

Circa 1.500 personen.

Land

Het werkgebied is Nederland.

Opgericht

Opgericht in 1924.

Herpositionering en rebranding van Flynth

Van ‘de regionale speler met 60 vestigingen’

naar: “Nederlands’ grootste in advies en accountancy”

Merkstijl concept

Het merkstijlconcept is gebaseerd op een combinatie van landelijke stijl met lokale expertise. De beeldtaal is altijd frisblauw met een naturelle hollandse uitstraling. Speciaal voor Flynth is een beeldrijmconcept ontwikkeld, waarmee hoogwaardige fotografie van personen gecombineerd wordt met details van klantsectoren. Deze combinatie van fotografie maakt Flynth direct sterk herkenbaar en eigen.

Lancering van de rebranding: "Het Flynth festival"

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings, add animations, add shape dividers, increase engagement with call to action and more.

Feature one

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings and more.

Feature two

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings and more.

Long headline on two lines to turn your visitors into users

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings, add animations, add shape dividers, increase engagement with call to action and more.

Feature one

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings and more.

Feature two

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings and more.