€1b.
Omzet (2021)
4.000
Medewerkers
23
Landen
1996
Opgericht
wereldwijde rebrandingÂ
Stepstone is een van de toonaangevende online jobportals in Europa. Stepstone trekt alleen al in Duitsland vele miljoenen bezoekers per maand en is daarmee een van de meest bezochte online banenportals.
MR.BRAND heeft met het creatieve concept van Dawn in de wereldwijde rebranding van Stepstone mogen vormgeven.
De aanleiding voor deze rebranding is een door MR.BRAND uitgevoerde merkanalyse en Branding SWOT. De uitkomsten waren opvallend. De kern van het merk blijkt jong, fris en hip en betrouwbaar te zijn. Dat is zeer onderscheidend ten opzichte van de advies- en accountancy sector, waar het beeld van grijze-mannen-in-pak de boventoon voert. Op basis hiervan heeft MR.BRAND de merkstrategie aangescherpt in een nieuwe positonering. Omdat de bestaande uitstraling van Flynth deze positionering niet waarmaakte, ontwikkelde MR.BRAND met Flynth een geheel nieuwe visuele identiteit, die de kern van het merk versterkt, op een frisse manier.
Op basis van de nieuwe positionering heeft MR.BRAND een impact analyse uitgevoerd om vooraf een slim uitrolplan en de investeringen scherp te hebben voor de rebranding.
Een nieuwe merkconcept werd ontwikkeld, dat past bij de positionering met Flynth als landelijk A-merk, in tegenstelling tot een groep van lokale vestigingen. Deze positionering geeft Flynth een uniek profiel.
voorbereiding
MR.BRAND heeft met het creatieve concept van Dawn in de wereldwijde rebranding van Stepstone mogen vormgeven.
De aanleiding voor deze rebranding is een door MR.BRAND uitgevoerde merkanalyse en Branding SWOT. De uitkomsten waren opvallend. De kern van het merk blijkt jong, fris en hip en betrouwbaar te zijn. Dat is zeer onderscheidend ten opzichte van de advies- en accountancy sector, waar het beeld van grijze-mannen-in-pak de boventoon voert. Op basis hiervan heeft MR.BRAND de merkstrategie aangescherpt in een nieuwe positonering. Omdat de bestaande uitstraling van Flynth deze positionering niet waarmaakte, ontwikkelde MR.BRAND met Flynth een geheel nieuwe visuele identiteit, die de kern van het merk versterkt, op een frisse manier.
Op basis van de nieuwe positionering heeft MR.BRAND een impact analyse uitgevoerd om vooraf een slim uitrolplan en de investeringen scherp te hebben voor de rebranding.
Een nieuwe merkconcept werd ontwikkeld, dat past bij de positionering met Flynth als landelijk A-merk, in tegenstelling tot een groep van lokale vestigingen. Deze positionering geeft Flynth een uniek profiel.
oud vs. nieuw
MR.BRAND heeft met het creatieve concept van Dawn in de wereldwijde rebranding van Stepstone mogen vormgeven.
De aanleiding voor deze rebranding is een door MR.BRAND uitgevoerde merkanalyse en Branding SWOT. De uitkomsten waren opvallend. De kern van het merk blijkt jong, fris en hip en betrouwbaar te zijn. Dat is zeer onderscheidend ten opzichte van de advies- en accountancy sector, waar het beeld van grijze-mannen-in-pak de boventoon voert. Op basis hiervan heeft MR.BRAND de merkstrategie aangescherpt in een nieuwe positonering. Omdat de bestaande uitstraling van Flynth deze positionering niet waarmaakte, ontwikkelde MR.BRAND met Flynth een geheel nieuwe visuele identiteit, die de kern van het merk versterkt, op een frisse manier.
Op basis van de nieuwe positionering heeft MR.BRAND een impact analyse uitgevoerd om vooraf een slim uitrolplan en de investeringen scherp te hebben voor de rebranding.
Een nieuwe merkconcept werd ontwikkeld, dat past bij de positionering met Flynth als landelijk A-merk, in tegenstelling tot een groep van lokale vestigingen. Deze positionering geeft Flynth een uniek profiel.